Szélárnyék - Tribün

Hírek, elemzések a motorsport világából Szabó Balázzsal.

3 verseny után - Hol tartunk most?

20200718_001.jpg

Két Osztrák és egy Magyar Nagydíj után még bőven várnak izgalmak ránk, de azt már most levonhatjuk, hogy a győztes pilótát nagy eséllyel meg tudjuk majd tippelni. Ami már sokkal izgalmasabb, az a középmezőny, mely rég nem látott módon sűrűsödött össze. Vágjunk is bele.

6 éve legyőzhetetlen

A Mercedes ezt az évet is bomba formában kezdte, hatalmas előnnyel, DAS (dual-axis steering) rendszerrel és egy ismét nagyon erős hatszoros bajnokkal, aki elég gyorsan felvette a fonalat és egyből megnyerte a Stájer és a Magyar Nagydíjat. Azonban a német istálló erősségét mégis inkább az jelenti, hogy ennek alapjait már nagyon régen, nagyon erősen megépítették. Elég csak a Ferrarira gondolni, igazából a következő versenynél távolabbi perspektívában nem tudnak gondolkodni, még úgy sem, hogy az alapok lefektetése elméletileg tavaly év elején megtörtént, de hogy...? Visszatérve a Mercedesre, a kérdés igazából csak az, hogy meg ismétlik-e a Mclaren 1988-as idénybeli formáját, ahol csak egy versenyt nem a Senna-Prost páros nyert meg.

Az olaszok bukása

A Ferrari jelenleg inkább a 4-5-ik erő lehet a mezőnyben, jelenleg a konstruktőri bajnokságban is csak a szerencsés Leclerc második hely miatt van 27 pontjuk, de jelenleg eléggé nagy a baj, hiszen ez az autó jelentősen erősebb már nem lesz, a csapat pedig legutóbb 1981-ben végzett a csapatok között 5. helyen. Az ő problémájukat majd egy másik elemzésben vázolom fel, most mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy Mattia Binotto helye elkezdhet szépen lassan inogni, sajtóértesülések szerint már az utódja is meg lehet. Vettel nagyon kényelmetlenül érzi magát, hiszen ez a közös történet nagyon csúnyán lett lezárva, Leclerc pedig egyre frusztráltabb érthető módon, hiszen ő nyerni jött Maranelloba. 

A bikák érthetetlen dívája

Talán 2 szezonnal ezelőtt épített a Red Bull olyan autót, mint most, amelynek működése, egyensúlya és viszonya a gumikhoz olyannyira kiszámíthatatlan, hogy azt még ők se tudják megérteni. A másik nagy kérdés náluk, Alexander Albon, akinek a teljesítménye inkább felemás, mint kiegyensúlyozott, annak ellenére, hogy a legutóbbi két versenyen egy 4. és egy 5. helyet szerzett. Nagyon nagy a különbség közte és Verstappen között.  

Racing Point, Mclaren és a Renault

A rózsaszín Mercedes nevet nem véletlenül kapta meg a Racing point, amely egyébként nagyon erős, de még kérdéses, hogy mennyit segíthetett nekik a német istálló, akiktől egyébként sok alkatrészt vásárolnak, ami amúgy legális. A Renault, viszont 2 futam óta óvja meg az eredményeiket, és ha kiderül, hogy a 2019-es Mercedes fékhűtője dolgozik a kerekeknél, akkor mindkét csapat megütheti a lábát. A McLaren pedig egyelőre egy nagy kérdés, azt láthattuk, hogy nagyon jól bánik az autó a gumikkal, de a Magyar Nagydíjra nagyon visszaestek, minden területen. Ennek oka mondjuk az is lehetett, hogy esetleg a tökéletes egyensúlyt nem sikerült megtalálniuk. Ez a 3 csapat mindenesetre nagyon együtt mozog, nagyon szoros lehet a közöttük folyó küzdelem a Ferrarival együtt.

Körülbelül így állunk 3 futamot követően, egy hét szünet és jön a folytatás Nagy Britanniában.

 

Szélárnyék - Tribün

Friss topikok

süti beállítások módosítása